Den foreløpige koalisjonsavtalen ble offentliggjort i forrige uke. En av de oppsiktsvekkende planene er avskaffelsen av nettmålingsordningen fra 1. januar 2027. Dette tiltaket har satt solbransjen i betydelig bevegelse. Continews er kjent for sin proaktive tilnærming og liker å jobbe med kunder for å reagere på aktuelle hendelser. Sammen med Soly gjennomførte vi en undersøkelse for å kartlegge forbrukernes meninger. Resultatene av denne undersøkelsen ble plukket opp av nasjonale medier, deriblant AD, Brabants Dagblad og Tubantia.
Dette er et skoleeksempel på måten vi liker å jobbe på i Continews. Ved å reagere proaktivt på relevante utviklingstrekk og generere data som er i tråd med kundens kjernevirksomhet, klarer vi å tiltrekke oss medieoppmerksomhet hver gang. I dette tilfellet klarte vi å snu forbrukernes bekymringer rundt avskaffelsen av utjevningsordningen til verdifull publisitet for Soly. Det er godt å være en del av denne diskusjonen som utspiller seg i stor skala.