Vi begynte en gang å generere gratis publisitet på abonnementsbasis fordi vi merket at mediene er på jakt etter merkevarer/organisasjoner som informasjonskilde. Ved å kombinere medienes behov og merkevarenes/organisasjonenes utvikling til rett tid, skaper vi verdifull publisitet for kundene våre.
Ved å strukturert dele spesifikk informasjon med de rette personene oppfyller vi en rekke behov: Det gjør det mulig for journalister å komme opp med en unik historie, det gjør det mulig for mediene å reagere raskt, og det gjør det mulig for kundene å dra nytte av sin PR.
Folk ønsker i stadig større grad å få vite den virkelige historien bak organisasjoner, produkter og tjenester før de tar en kjøpsbeslutning. Vi hjelper organisasjoner med å utvikle historier basert på det som skjer i organisasjonen, som deretter når ut til kundens målgruppe via mediene.
Continews er et lidenskapelig selskap. Vi jobber entusiastisk med kundehistorier for å få frem en historie hver måned. Vi er fokusert på månedlige resultater og er analytisk anlagt for å gjøre salgsdata og undersøkelsesresultater om til effektiv PR.
Vi mener det er viktig å opprettholde gode relasjoner med mediene, slik at vi kan bruke dem på riktig tidspunkt for å knytte dem til kundens historie. I tillegg er vi proaktive. Vi oppsøker mediene for å skape historier, og alt er basert på personlig kontakt. For oss er en pressemelding bare en utløsende faktor for å komme i kontakt med mediene.
Vi har tre ulike typer abonnementer for to ulike målgrupper. Vårt abonnement «nisje» fokuserer hovedsakelig på en unik målgruppe, nemlig en spesifikk del av et bestemt marked. Abonnementet «nasjonal» fokuserer på å oppnå månedlige nasjonale nyheter. Abonnementet «komplett» gir enda flere muligheter, og når målgruppen din gjennom nasjonale medier ikke bare én, men to ganger i måneden. Avhengig av hvilken type organisasjon du har, kan du velge det abonnementet som passer best for deg.
I likhet med kommunikasjon og markedsføring finnes det mange definisjoner av PR (public relations). Det er et snev av sannhet i hver definisjon. Vi bruker følgende: Strategisk PR har som mål å skape et optimalt forhold mellom en organisasjon og dens målgrupper, og tar hensyn til at spillereglene er i stadig endring. Avhengig av hvilken type organisasjon du har, kan du velge hvilket abonnement som passer best for deg.
Free publicity er å få oppmerksomhet uten å betale mediet som rapporterer om det. Begrepet «gratis» betyr ikke at det er en enkel og raskt laget nyhet, men at den tilbys journalister som dekker nyheter gjennom ulike kanaler eller gjennom fagmedier. De kan bruke den gitte informasjonen til å lage «nyheter». Du trenger ikke å kjøpe annonseplass eller tid for denne plassen, men har et substansielt, redaksjonelt stykke om et produkt, en tjeneste eller et selskap.
Du kjøper en annonse. Her kan du bestemme hva som skal publiseres om din bedrift/merkevare. Det er direkte reklame for din bedrift/merkevare. Det vil også være tydelig for leseren at det er du som sier noe om deg selv eller produktet ditt.
Med gratisreklame er det derimot ikke du, men en journalist som bestemmer hva som skal publiseres om deg. En artikkel basert på gratisreklame er mer slagkraftig og troverdig. Det er mer sannsynlig at folk leser en saklig artikkel enn at de studerer en annonse grundig. En saklig artikkel med en god historie skaper mye mer interesse og engasjement hos leseren. PR-verdien av redaksjonelt innhold er tre ganger så høy som verdien av annonser, ifølge ulike beregningsmetoder.
Avhengig av hvilken type organisasjon du har, kan du velge hvilket abonnement som passer best for deg.
Det endelige målet med gratisreklame er å nå ut til målgruppen din og øke merkevarekjennskapen. Ved å bruke gratisreklame når du ut til et stort publikum på én gang. Det øker også påliteligheten til bedriften eller merkevaren din. Fordi du opptrer i media, blir du sett på som en ekspert på ditt felt. Det er mer sannsynlig at folk får en positiv assosiasjon til bedriften eller merkevaren din hvis andre skriver positivt om deg.
Du kjøper en annonse. Du kan bestemme hva som skal publiseres om din bedrift/merkevare. Det er direkte reklame for din bedrift/merkevare. Det vil også være tydelig for leseren at det er du som sier noe om deg selv eller produktet ditt.
Med gratisreklame er det derimot ikke du, men en journalist som bestemmer hva som skal publiseres om deg. En artikkel basert på gratisreklame er mer slagkraftig og troverdig. Det er mer sannsynlig at folk leser en saklig artikkel enn at de studerer en annonse grundig. En saklig artikkel med en god historie skaper mye mer interesse og engasjement hos leseren. PR-verdien av redaksjonelt innhold er tre ganger så høy som verdien av annonser, ifølge ulike beregningsmetoder. Avhengig av hvilken type organisasjon du har, kan du velge hvilket abonnement som passer best for deg.
Det finnes tre typer abonnementer: ett for organisasjoner med en spesifikk målgruppe (Continews Niche), ett for organisasjoner med et generelt nasjonalt publikum og et utvidet abonnement. Continews fungerer for både store og mindre kunder.
Du kjøper en annonse. Her kan du selv bestemme hva som skal legges ut om din bedrift/merkevare. Det er direkte reklame for din bedrift/merkevare. Det vil også være tydelig for leseren at det er du som sier noe om deg selv eller ditt produkt.
Med free publicity er det derimot ikke du, men en journalist som bestemmer hva som skal publiseres om deg. En artikkel basert på gratisreklame er mer slagkraftig og troverdig. Det er mer sannsynlig at folk leser en saklig artikkel enn at de studerer en annonse grundig. En saklig artikkel med en god historie skaper mye mer interesse og engasjement hos leseren. PR-verdien av redaksjonelt innhold er tre ganger så høy som verdien av annonser, ifølge ulike beregningsmetoder.
Avhengig av hvilken type organisasjon du har, kan du velge hvilket abonnement som passer best for deg.
Leter du etter skreddersydde PR- og kommunikasjonstjenester? Ikke let lenger, for vi kan dekke dette behovet også. Du kjøper en annonse. Her kan du bestemme hva som skal legges ut om din bedrift/merkevare. Det er direkte reklame for din bedrift/merkevare. Det vil være tydelig for leseren at det er du som sier noe om deg selv eller produktet ditt.
Med gratisreklame er det derimot ikke du, men en journalist som bestemmer hva som skal publiseres om deg. En artikkel basert på gratisreklame er mer slagkraftig og troverdig. Det er mer sannsynlig at folk leser en saklig artikkel enn at de studerer en annonse grundig. En saklig artikkel med en god historie skaper mye mer interesse og engasjement hos leseren. PR-verdien av redaksjonelt innhold er tre ganger så høy som verdien av annonser, ifølge ulike beregningsmetoder.
Avhengig av hvilken type organisasjon du har, kan du velge hvilket abonnement som passer best for deg.
Gode kunderelasjoner er vår høyeste prioritet, og du kan alltid kontakte oss med spørsmål og kommentarer. Du kan nå oss på telefon fra mandag til fredag på 020 – 407 1052. Vi kan nås hele uken på info@continews.no
Du kjøper en annonse. Her kan du bestemme hva som skal stå om din bedrift/merkevare. Det er direkte reklame for din bedrift/merkevare. Det vil også være tydelig for leseren at det er du som sier noe om deg selv eller ditt produkt.
Med free publicity er det derimot ikke du, men en journalist som bestemmer hva som skal legges ut om deg. En artikkel basert på gratisreklame er mer slagkraftig og troverdig. Det er mer sannsynlig at folk leser en saklig artikkel enn at de studerer en annonse grundig. En innholdsrik artikkel med en god historie skaper mye mer interesse og engasjement hos leseren. PR-verdien av redaksjonelt innhold er tre ganger så høy som verdien av annonser, ifølge ulike beregningsmetoder.
Avhengig av hvilken type organisasjon du har, kan du velge hvilket abonnement som passer best for deg.