De tradisjonelt viktige dagene skaper overskrifter hvert år. Forutsatt at du vet hvordan du skal finne de rette krokene og har kontaktene. Slik er det også med Valentinsdagen. For blomsterhandlere og blomsterprodusenter er det kanskje årets viktigste høytid. Sammen med Topbloemen.nl valgte vi en kombinasjon av gratis publisitet og en rekke aktiveringer med influencere og andre medier.
Grenseløs i kjærlighet
I februar måned støtter Topbloemen.nl veldedighetsorganisasjonen Leger Uten Grenser med en spesiell bukett. Dette ble utnyttet med kampanjen «Boundless in Love» gjennom et samarbeid med ulike influencere som på hver sin måte viste at kjærligheten ikke kjenner noen grenser. Den ene fordi hun jobber som flyvertinne og derfor ikke ser partneren sin så ofte, og den andre fordi de endelig bor sammen etter et langdistanseforhold, og kjærligheten deres har overvunnet avstanden. Også magasinet Flair har omtalt kampanjen i en nettartikkel.
Valentinsdagens roser
I tillegg har Topbloemen.nl sett på sine tall i forkant av Valentinsdagen: Hvor populær er den røde rosen fortsatt i inflasjonstider? Disse dataene ble supplert med tall fra undersøkelser om hvem vi overrasker med blomster til valentinsdagen i år. Resultatet ble 18 forskjellige medier.