Nederlenderne fortsetter å konsumere nyheter i massevis i sommerferien

Om sommeren fortsetter bruken av nyhetsmedier og magasiner med uforminsket styrke. Det viser en undersøkelse som DPG Media har gjennomført i samarbeid med Panel Inzicht om nederlandske forbrukeres mediebruk i sommerferien. Undersøkelsen gir et interessant innblikk i hvordan folk bruker tiden sin på medier i ferieperioden. Nederlenderne fortsetter å absorbere nyheter med uforminsket styrke, enten de er hjemme eller på ferie. Desto større grunn for bedrifter til å gjøre seg bemerket i juli og august.
Author Casper van Diemen
Date 27 June 2023
Categorie Blogger og vlogger
Zomervakantie, nieuws, Nederlanders
Date 27 June 2023
Categorie Blogger og vlogger

Hvis du tenker på sommerferie, tenker du umiddelbart på agurktid når det gjelder medieomtale. Men ingenting kunne være lenger fra sannheten!

Om sommeren fortsetter bruken av nyhetsmedier og magasiner med uforminsket styrke. Det viser en undersøkelse som DPG Media har gjennomført i samarbeid med Panel Inzicht om nederlandske forbrukeres mediebruk i sommerferien. Undersøkelsen gir et interessant innblikk i hvordan folk bruker tiden sin på medier i ferieperioden. Nederlenderne fortsetter å absorbere nyheter med uforminsket styrke, enten de er hjemme eller på ferie. Desto større grunn for bedrifter til å gjøre seg bemerket i juli og august.

 

Lengselen etter nyheter er fortsatt stor
Mens nederlenderne forbereder seg på en velfortjent ferie, er nyhetstørsten fortsatt stor. Er fristelsen til å gripe etter telefonen sterk? Sjekker vi de samme appene hver dag? Tar vi fortsatt med oss favorittmagasinet i strandvesken? Sjekker vi fortsatt telefonen daglig for push-varsler, de nyeste YouTube-videoene og de mest populære Tik-Toks? Undersøkelsen viser at nyhetsmedier og magasiner fortsatt er populære selv i ferietiden. Nesten halvparten av nederlenderne velger en strandferie, mens natur- og kulturferier også ofte blir vurdert. Ferien er en ideell tid for å slappe av, reflektere og planlegge for året som kommer.

 

Nyhetsapper populære
Det er interessant å merke seg at 43 % av respondentene sier at de fortsetter å bruke de samme nyhetskildene når de er på ferie i utlandet. Nettsteder og apper blir fortsatt konsultert for å holde seg oppdatert på de siste nyhetene, selv når man oppholder seg et annet sted. I fjor ble det konsumert mye nyheter i sommermånedene, spesielt fra Italia og Frankrike, via nyhetsappene NU.nl og AD, noe som resulterte i nesten 9 millioner sidevisninger. Dette er mer enn dobbelt så mange som det gjennomsnittlige antallet sidevisninger per måned i 2022.

Aviser er også fortsatt populære i ferier, med 46 % av respondentene som sier at de leser avis. Folk oppgir at de ofte leser avisen på en annen måte på ferie enn hjemme. Nesten en femtedel leser en annen nederlandsk avis eller plukker opp sin egen avis flere ganger.

 

Magasiner er populære
Det er interessant å merke seg at det særlig er unge mennesker i aldersgruppen 16-29 år som leser magasiner oftere i sommerferien. Mer enn halvparten av denne gruppen (52 %) sier at de leser et magasin like ofte eller oftere i ferien. I aldersgruppen 30-49 år er tallet 43 %. I tillegg oppgir 52 % av de unge at det hender at de snakker om det de har lest i et blad.

 

Dra nytte av det
Du kan se at mediekonsumet ikke stopper opp i sommermånedene. Nyhetsmedier og magasiner er fortsatt relevante selv når nederlenderne er på ferie. Enten det gjelder å holde seg oppdatert på de siste nyhetene eller å glede seg over inspirerende historier, er mediene fortsatt en viktig del av sommeraktivitetene våre. Som gründer er dette utrolig verdifullt å vite. Vi råder deg til å dra nytte av det!

Tags Bærekraft | BtB | BtC | e-commerce | Hotelling | Reise
24-11-2022 BungalowSpecials, en del av BookerZzz, ble grunnlagt i 2004 etter suksessformelen til HotelSpecials.nl. På sammenligningssiden kan folk enkelt velge bungalower og bestille dem til den laveste prisen. Fredrik Jansson, medeier i blant annet BungalowSpecials, forklarer hvorfor han engasjerte Continews for å styrke merkevarebevisstheten sin på det nederlandske markedet.
13-04-2022 Belvilla håndterer utleie av over 40 000 luksusferieboliger for huseiere i mer enn 20 europeiske land. Ferieboliger har blitt svært populære de siste årene, spesielt i covid-19-perioden.
Previous
Next
Wij maken van jouw merk een bron van informatie voor relevante media